De Bazaar en ondernemers slaan handen ineen en introduceren het Bazaar Keurmerk!

“Dit keurmerk is een vervolgstap op het integrale project “Mooie Markt, Schone Markt” zegt George Zapantoulis, Algemeen Directeur van De Bazaar.

Het project “Mooie markt, Schone Markt” is een integrale aanpak van diverse overheidsinstanties en De Bazaar met als doel om o.a. de verkoop van niet-originele producten om te sporen en te voorkomen.

Als vervolgstap op het integrale project “Mooie Markt, Schone Markt”, introduceert De Bazaar samen met haar ondernemers het Bazaar Keurmerk voor drogisterijartikelen, waarbij de ondernemer de echtheid van de producten garandeert.

Hoe werkt het:

Om in aanmerking te komen voor het keurmerk moet men voldoen aan strenge selectiecriteria:

  • Minimaal 1 jaar huurder van De Bazaar.
  • Geen recent strafbaar verleden; verplichte toetsing bij Politie en stichting REACT.
  • Meerdere onaangekondigde inspecties.

Na deze selectie volgt een proefperiode van 3 maanden. Na de proefperiode volgt de uitreiking van het Bazaar Keurmerk. Als het Bazaar Keurmerk in het bezit is blijven diverse controles e.d. van kracht.

De ondernemers die deelnemen zijn herkenbaar aan een groot bord waarop staat dat zij in het bezit zijn van het Bazaar Keurmerk.

Afgelopen zaterdag eerste Bazaar Keurmerk uitgereikt

De eerste 7 ondernemers kregen afgelopen zaterdag het Bazaar Keurmerk uitgereikt:

  • Caspean Sea: Hal 2
  • Shareef: Hal 25
  • Maljoo’s Beauty: Hal 25
  • KH verkoop H25
  • Karwan Cosmetics Hal 25
  • Dubble F Cosmetics: Hal 31
  • Cosme International Hal 32

“Wij vinden dit Keurmerk een goede ontwikkeling. Dit past prima in ons beleid om de verkoop van niet-originele artikelen te voorkomen”, vervolgt Zapantoulis.